| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Willem Dijkstra Burton Eigenaar

|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2010 11:29 pm Onderwerp: Claxonkontakt |
|
|
http://www.everyoneweb.com/hielke/
Hoi Hielke leuk om es op je site rond te kijken.
Ik zag dat je heel mooi in je nieuwe stuur een claxonkontakt gemaakt hebt.
In mijn stuur zit dat ook.
Alleen mijn stuuras is niet hol en ik heb niks kunnen verzinnen om de claxon via het stuur te kunnen bedienen.
Hoe doe jij dat?? |
|
| Naar boven |
|
 |
Hielke
Geregistreerd op: 25-1-2008 Berichten: 53 Woonplaats: Lorup Duitsland
|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 9:54 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Willem
Ik moet dat nog maken maar ik ga wel een holle buis gebruiken en dan daar een sleepcontact er op.
Ja als je stuuras niet hol is weet ik het ook zo niet maar kan je er een foto van maken kan ik altijd
Eens kijken dat er een oplossing is.
Hielke _________________ Het word uiteindelijk een LOMAX
http://www.everyoneweb.com/hielke/ |
|
| Naar boven |
|
 |
fredvantgas

|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
Kun je onder dat claxon contact niet een draadloos zendertje activeren, zoiets als een knopje van een afstandsbediening van je deuren op slot / weer open, en dan een relais laten aansturen dat de claxon van stroom voorziet?
Hoe weet ik ook niet precies, maar iets draadloos moet toch mogelijk zijn? Je gebruikt het waarschijnlijk zo weinig dat het batterijtje wel jaaaaren mee gaat.
Wie pakt de uitdaging op? _________________ Fred, een ex-Burtonbouwer uit Oldenzaal. |
|
| Naar boven |
|
 |
Heiko Burton Grootverbruiker

|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 10:42 pm Onderwerp: |
|
|
| fredvantgas schreef: | Kun je onder dat claxon contact niet een draadloos zendertje activeren, zoiets als een knopje van een afstandsbediening van je deuren op slot / weer open, en dan een relais laten aansturen dat de claxon van stroom voorziet?
Hoe weet ik ook niet precies, maar iets draadloos moet toch mogelijk zijn? Je gebruikt het waarschijnlijk zo weinig dat het batterijtje wel jaaaaren mee gaat.
Wie pakt de uitdaging op? |
Prima idee, Fred!
Je hebt tegenwoordig toch ook draadloze deurbellen? Kost geen drol en levert misschien wat knutselmateriaal op... _________________ -----since 2002-----
--Nr. 159/397 BRG--
..."The Phoenix"... |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 11:06 pm Onderwerp: |
|
|
| Heiko schreef: |
Prima idee, Fred!
Je hebt tegenwoordig toch ook draadloze deurbellen? Kost geen drol en levert misschien wat knutselmateriaal op... |
Da's zeker een goed ID ik ga zo'n ding uitelkaar slopen.
Dank  |
|
| Naar boven |
|
 |
Leo Top Top de Bouwer

|
Geplaatst: Wo Jan 20, 2010 7:57 am Onderwerp: |
|
|
| fredvantgas schreef: | Kun je onder dat claxon contact niet een draadloos zendertje activeren, zoiets als een knopje van een afstandsbediening van je deuren op slot / weer open, en dan een relais laten aansturen dat de claxon van stroom voorziet?
Een paar jaar geleden sprak ik met iemand op Citromobiel die het zo gedaan had. _________________ nait zoezen, deurbroezen |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Jan 25, 2010 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Leo Top schreef: | | fredvantgas schreef: | Kun je onder dat claxon contact niet een draadloos zendertje activeren, zoiets als een knopje van een afstandsbediening van je deuren op slot / weer open, en dan een relais laten aansturen dat de claxon van stroom voorziet?
Een paar jaar geleden sprak ik met iemand op Citromobiel die het zo gedaan had. |
Ben er net even mee bezig geweest.
De zender is niet heel klein maar misschien kan ik het printje en de batterij wel wegmoffelen in de naaf van het stuur.
Wat lastiger is.
De (4,5 volt voeding) ontvanger levert een audiosignaal naar een paar speakertjes.
Ik moet dus een gestabliseerde voeding maken naar de voeding vanhet kastje. (anders heb je nog meer batterijen te vervangen)
En ik moet het audiosignaal omvormen naar iets wat mijn (12V)
claxonrelais bekrachtigd, daar ben ik nog even niet uit.
Suggesties?? |
|
| Naar boven |
|
 |
flash

|
Geplaatst: Ma Jan 25, 2010 6:08 pm Onderwerp: |
|
|
| met een lm7805 moet het wel goed gaan komt 5v uit. |
|